U fokusu rada Instituta za evropske poslove je praćenje pregovora Srbije sa EU i jačanje kapaciteta svih uključenih u procesu. Imajući u vidu složenost i dugotrajnost ovog procesa, Institut okuplja veliki broj stručnih saradnika sa kojima organizuje treninge, debate i druga usavršavanja zato što želimo da svojim radom doprnesemo boljem razumevanju evroatlantskih integracija. Institut radi na organizovanju treninga i pružanju multiperspektivnih informacija kako bismo omogućili aktivno učešće stručne javnosti i građana u procese donošenja odluka. Institut aktivno zagovara i zalaže se za temeljne reforme u okviru pegovaračkog procesa i u saradnji sa partnerima jačamo kapacitete Srbije da se suoči sa izazovima u globalnom svetu kroz zajedničko delovanje, koje za krajnji cilj ima aktivno članstvo Srbije u evroatlantskim okvirima za dobrobit svih građana.

Vršnjačka edukacija – David Vještica

Šta je bila tema vršnjačke edukacije i na koji način je organizovana?

Tema vršnjačle edukacije je bila kako funkcioniše skupština udruženja i na koji način se donose odluke u njoj. Vršnjačku edukaciju sam sproveo u svom udruženju za njegove članove (u kojem sam član UO), primenivši sistem edukacije kakvu sam proživeo na „Simulaciji 2014“, pod tim podrazumevam samu simulaciju. Po statutu udruženja, bitne odluke donosi skupština, kao što su pravilnik i odluka o pridruživanju savezu/uniji. Učesnici su bili podeljeni u radne grupe, svaka radna grupa je imala zadatak da smisli i prezentuje predlog skupštini (imalu su smernice).

Opišite kako su reagovali učesnici vršnjačke edukacije na vaše izlaganje i kakav je uticaj ono imalo na učesnike.

Imao sam kratko izlaganje o samoj „Simulaciji 2014“, kako funkcioniše skupština udruženja, koja su joj ovlašćenja i na kraju sam završio sa objašnjenjem kako će izgledati nastavak edukacije koja je bila osmišljena kao radionica. Reakcija je bila odlična, nisu hteli ni kratku pauzu pre same simulacije skupštine udruženja. Uticaj se značajno osetio, radne grupe su veoma ozbiljno shvatile radne zadatke. Mogu reći da je edukacija bila uspešna jer je trajala oko sat vremena, a izlaganje radnih grupa između 5 i 10 minuta. Čak i maloletnom posmatraču nije bilo dosadno.

Koja i kakva su pitanja postavljali učesnici vršnjačke edukacije i kako ste vi na to reagovali?

Pitanja su bila kako sam čuo za simulaciju, da li će se ponovo organizovati, kako mi je bilo na „Simulaciji 2014“, par pitanja o Domu Narodne skupštine R. Srbije i pitanja u toku simulacije o samim zadacima. Na sva pitanja sam u potpunosti odgovorio i insistirao na dodatnim pitanjima ako su potrebna.

Radionica Donosenje odluka u KUB-u - 00

Radionica Donosenje odluka u KUB-u - 23

Radionica Donosenje odluka u KUB-u - 9

Radionica Donosenje odluka u KUB-u - 6

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Show Buttons
Hide Buttons