U fokusu rada Instituta za evropske poslove je praćenje pregovora Srbije sa EU i jačanje kapaciteta svih uključenih u procesu. Imajući u vidu složenost i dugotrajnost ovog procesa, Institut okuplja veliki broj stručnih saradnika sa kojima organizuje treninge, debate i druga usavršavanja zato što želimo da svojim radom doprnesemo boljem razumevanju evroatlantskih integracija. Institut radi na organizovanju treninga i pružanju multiperspektivnih informacija kako bismo omogućili aktivno učešće stručne javnosti i građana u procese donošenja odluka. Institut aktivno zagovara i zalaže se za temeljne reforme u okviru pegovaračkog procesa i u saradnji sa partnerima jačamo kapacitete Srbije da se suoči sa izazovima u globalnom svetu kroz zajedničko delovanje, koje za krajnji cilj ima aktivno članstvo Srbije u evroatlantskim okvirima za dobrobit svih građana.

Vršnjačka edukacija – Jana Marković

IMG_2638

Šta je bila tema vršnjačke edukacije i na koji način je organizovana?

Tema je bila “Kultura dijaloga”, jer smatram da je baš pogodna kako bi srednjoškolci naučili kako da drže govore bez nekih grešaka koje prave čak i da ne primate, i “Simuliacija sednice parlamenta Republike Srbije”, objasnila sam tok simulacije, od početka, od izbora narodnih poslanika, raspodele u poslaničke grupe, podele poslanika u odbore, pa sve do usvajanja amadmana i predloga zakona i na kraju zatvaranja sednice Narodne skupštine.

Opišite kako su reagovali učesnici vršnjačke edukacije na vaše izlaganje i kakav je uticaj ono imalo na učesnike.

Bili su oduševljeni tokom simulacije, jer gledanjem žustrih rasprava na Tv- u stekli su pogrešan utisak o Narodnoj skupštini, kao instituciji, na šta sam im ja objasnila da je skupština najbitnija zakonodavna ustanova u državi i da nije tako kao što izgleda na Tv-u.
Mislim das u razumeli zašto parlament uopšte postoji, sumnjam u to da su se ikada interesovali za ovu oblast, niti se trudili da nauče nešto o tome
.

Koja i kakva su pitanja postavljali učesnici vršnjačke edukacije i kako ste vi na to reagovali?

Zanimao ih je proces usvajanja zakona, jer se niko nije susreo sa tim da bude u skupštini i to u ulozi narodnog poslanika. Bili su oduševljeni samim projektom, ciljem projekta i uslovima koji su nam pruženi dok smo boravili u Beogradu.

Nakon objašnjenja o svemu što sam ja radila, koje sam institucije posetila, kakvo sam znanje i prijatelje stekla, poželeli su da budu na mom mestu i zanimalo ih je da li se projekat održava i sledeće godine. Mislim das am uspela da ih zainteresujem za ovu temu, što je i bio cilj moje vršnječke edukacije, da se moji drugovi što više edukuju, volontiraju, nauče nešto novo, jer sve možemo izgubiti, ali znanje koje imamo uvek ćemo posedovati

IMG_2643

IMG_2639

IMG_2630

IMG_2596

IMG_2588

IMG_2587

IMG_2577

IMG_2573

IMG_2570

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Show Buttons
Hide Buttons