U fokusu rada Instituta za evropske poslove je praćenje pregovora Srbije sa EU i jačanje kapaciteta svih uključenih u procesu. Imajući u vidu složenost i dugotrajnost ovog procesa, Institut okuplja veliki broj stručnih saradnika sa kojima organizuje treninge, debate i druga usavršavanja zato što želimo da svojim radom doprnesemo boljem razumevanju evroatlantskih integracija. Institut radi na organizovanju treninga i pružanju multiperspektivnih informacija kako bismo omogućili aktivno učešće stručne javnosti i građana u procese donošenja odluka. Institut aktivno zagovara i zalaže se za temeljne reforme u okviru pegovaračkog procesa i u saradnji sa partnerima jačamo kapacitete Srbije da se suoči sa izazovima u globalnom svetu kroz zajedničko delovanje, koje za krajnji cilj ima aktivno članstvo Srbije u evroatlantskim okvirima za dobrobit svih građana.

Vršnjačka edukacija – Ksenija Micić

vrsnjackaedukacija1.jpg

Šta je bila tema vršnjačke edukacije i na koji način je organizovana?
Tema vršnjačke edukacije bio je seminar u celosti.Govorilo se o svakom predavanju ponaosob,o svim institucijama koje smo posetili.Najviše reči je bilo o Narodnoj skupštini Republike Srbije.Učesnici edukacije imali su priliku da odgovore na pitanja:da li su učestvovali na nekom seminaru,i kakvi su im utisci;koliki je cenzus koji politička stranka mora da pređe da bi imala svoje mesto u Narodnoj skupšitini;da li su imali priliku da rade sa osoba koje su drugačije od njih (manjine);da li su sarađivali sa Kancelarijama za mlade i kakve utiske nose;šta čini izbornu,kontrolnu i predtavničku funkciju Narodne skupštine;koliko poslanika ima u Narodnoj skupštini;da li bi voleli da učestvuju na nekom sličnom seminaru…Edukacija je organizovana u gimnaziji u Vladičinom Hanu,u sklopu odeljenja u koje idem.Učesnicima je najpre podeljen štampani materijal na kome su mogli da pročitaju tekstove o svim institucijama i predavanjima i da vide slike sa seminara.Imali su priliku da od mene čuju sve informacije i sva znanja koja sam ponela sa seminara.Bili su u mogućnosti da odgovaraju na pitanja,opisuju neke situacije u kojima su bili,kao i da postave pitanja koja ih zanimaju.Na kraju,učesnici su popunili anonimne ankete.
Opišite kako su reagovali učesnici vršnjačke edukacije na vaše izlaganje i kakav je uticaj ono imalo na učesnike.
Svi učesnici su,još pre početka edukacije,bili veoma zainteresovani za istu.Pažljivo su slušali i učestovali u predavanju.Posebno ih je zaintrigirao deo o Centru za promociju nauke zbog toga što sam se potrudila da im opišem gotovo sve sprave i izume koje sam tamo videla.
Koja i kakva su pitanja postavljali učesnici vršnjačke edukacije i kako ste vi na to reagovali?
Učesnike je zanimalo kako sam se prijavila za seminar, i moje lično viđenje istog,i kakav je uticaj imao na mene.Želeli su da znaju i na koji sam način predstavila svoj grad na interkulturalnoj večeri.Ja sam se potrudila da im dam što bolji i jasniji odgovor.
Šta je bila tema vršnjačke edukacije i na koji način je organizovana?
Tema vršnjačke edukacije bio je seminar u celosti.Govorilo se o svakom predavanju ponaosob,o svim institucijama koje smo posetili.Najviše reči je bilo o Narodnoj skupštini Republike Srbije.Učesnici edukacije imali su priliku da odgovore na pitanja:da li su učestvovali na nekom seminaru,i kakvi su im utisci;koliki je cenzus koji politička stranka mora da pređe da bi imala svoje mesto u Narodnoj skupšitini;da li su imali priliku da rade sa osoba koje su drugačije od njih (manjine);da li su sarađivali sa Kancelarijama za mlade i kakve utiske nose;šta čini izbornu,kontrolnu i predtavničku funkciju Narodne skupštine;koliko poslanika ima u Narodnoj skupštini;da li bi voleli da učestvuju na nekom sličnom seminaru…Edukacija je organizovana u skupštinskoj sali Opštine Surdulica što je učesnicima približilo deo atmosfere sa sednica lokalnog,a ujedno i republičkog parlamenta.Učesnicima je najpre podeljen štampani materijal na kome su mogli da pročitaju tekstove o svim institucijama i predavanjima i da vide slike sa seminara.Imali su priliku da od mene čuju sve informacije i sva znanja koja sam ponela sa seminara.Bili su u mogućnosti da odgovaraju na pitanja,opisuju neke situacije u kojima su bili,kao i da postave pitanja koja ih zanimaju.Na kraju,učesnici su popunili anonimne ankete
Opišite kako su reagovali učesnici vršnjačke edukacije na vaše izlaganje i kakav je uticaj ono imalo na učesnike.
Svi prisutni su pažljivo slušali moje izlaganje i pratili prezentaciju na video bimu.Posebno su se zainteresovali za način donošenja zakona i podnošenja amandmana. Poseban utisak na učesnike je ostavila sama sala u kojoj je održana edukacija.
Koja i kakva su pitanja postavljali učesnici vršnjačke edukacije i kako ste vi na to reagovali?
Učesnike je interesovalo moje mišljenje o zastupljenosti žena i muškaraca u Narodnoj skupštini.Pitali su i da li bi,po mom mišljenju,parlament bolje funkcionisao da je u njemu više mladih ljudi Ja sam izrazila svoje mišljenje i rekla da smatram da je jednaka zastupljenost bolja,kao i da bi parlament definitivno bolje funkcionisao sa mnogo više mladih ljudi.

P1060232.jpg
P1060230.jpg
P1060216.jpg
P1060215.jpg
P1060187.jpg
P1060182.jpg
P1060169.jpg

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена.

Show Buttons
Hide Buttons