Institute for European Affairs is focusing on negotiations between Serbia and the EU as well as on strengthening the capacity of all sides involved in the process. Given the complexity and long duration of the process, the Institute brings together a large number of professionals and external experts with whom organises trainings, debates and other forms of capacity development. We want to contribute to enhanced understanding of Serbia-EU relations. The Institute provides multi-perspective trainings in order to enable active participation of professionals and citizens in the decision-making processes. The Institute actively advocates for fundamental reforms within the EU integration process and in cooperation with partners working on strengthening Serbia's capacity to face the challenges of the global world through collective action. The overall objective is active membership of Serbia in Euro-Atlantic framework for the benefit of all citizens.

Peer to Peer Education – Jana Marković

IMG_2638

Šta je bila tema vršnjačke edukacije i na koji način je organizovana?

Tema je bila “Kultura dijaloga”, jer smatram da je baš pogodna kako bi srednjoškolci naučili kako da drže govore bez nekih grešaka koje prave čak i da ne primate, i “Simuliacija sednice parlamenta Republike Srbije”, objasnila sam tok simulacije, od početka, od izbora narodnih poslanika, raspodele u poslaničke grupe, podele poslanika u odbore, pa sve do usvajanja amadmana i predloga zakona i na kraju zatvaranja sednice Narodne skupštine.

Opišite kako su reagovali učesnici vršnjačke edukacije na vaše izlaganje i kakav je uticaj ono imalo na učesnike.

Bili su oduševljeni tokom simulacije, jer gledanjem žustrih rasprava na Tv- u stekli su pogrešan utisak o Narodnoj skupštini, kao instituciji, na šta sam im ja objasnila da je skupština najbitnija zakonodavna ustanova u državi i da nije tako kao što izgleda na Tv-u.
Mislim das u razumeli zašto parlament uopšte postoji, sumnjam u to da su se ikada interesovali za ovu oblast, niti se trudili da nauče nešto o tome
.

Koja i kakva su pitanja postavljali učesnici vršnjačke edukacije i kako ste vi na to reagovali?

Zanimao ih je proces usvajanja zakona, jer se niko nije susreo sa tim da bude u skupštini i to u ulozi narodnog poslanika. Bili su oduševljeni samim projektom, ciljem projekta i uslovima koji su nam pruženi dok smo boravili u Beogradu.

Nakon objašnjenja o svemu što sam ja radila, koje sam institucije posetila, kakvo sam znanje i prijatelje stekla, poželeli su da budu na mom mestu i zanimalo ih je da li se projekat održava i sledeće godine. Mislim das am uspela da ih zainteresujem za ovu temu, što je i bio cilj moje vršnječke edukacije, da se moji drugovi što više edukuju, volontiraju, nauče nešto novo, jer sve možemo izgubiti, ali znanje koje imamo uvek ćemo posedovati

IMG_2643

IMG_2639

IMG_2630

IMG_2596

IMG_2588

IMG_2587

IMG_2577

IMG_2573

IMG_2570

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons