Institute for European Affairs is focusing on negotiations between Serbia and the EU as well as on strengthening the capacity of all sides involved in the process. Given the complexity and long duration of the process, the Institute brings together a large number of professionals and external experts with whom organises trainings, debates and other forms of capacity development. We want to contribute to enhanced understanding of Serbia-EU relations. The Institute provides multi-perspective trainings in order to enable active participation of professionals and citizens in the decision-making processes. The Institute actively advocates for fundamental reforms within the EU integration process and in cooperation with partners working on strengthening Serbia's capacity to face the challenges of the global world through collective action. The overall objective is active membership of Serbia in Euro-Atlantic framework for the benefit of all citizens.

Peer to Peer Education – David Vještica

Šta je bila tema vršnjačke edukacije i na koji način je organizovana?

Tema vršnjačle edukacije je bila kako funkcioniše skupština udruženja i na koji način se donose odluke u njoj. Vršnjačku edukaciju sam sproveo u svom udruženju za njegove članove (u kojem sam član UO), primenivši sistem edukacije kakvu sam proživeo na “Simulaciji 2014”, pod tim podrazumevam samu simulaciju. Po statutu udruženja, bitne odluke donosi skupština, kao što su pravilnik i odluka o pridruživanju savezu/uniji. Učesnici su bili podeljeni u radne grupe, svaka radna grupa je imala zadatak da smisli i prezentuje predlog skupštini (imalu su smernice).

Opišite kako su reagovali učesnici vršnjačke edukacije na vaše izlaganje i kakav je uticaj ono imalo na učesnike.

Imao sam kratko izlaganje o samoj “Simulaciji 2014”, kako funkcioniše skupština udruženja, koja su joj ovlašćenja i na kraju sam završio sa objašnjenjem kako će izgledati nastavak edukacije koja je bila osmišljena kao radionica. Reakcija je bila odlična, nisu hteli ni kratku pauzu pre same simulacije skupštine udruženja. Uticaj se značajno osetio, radne grupe su veoma ozbiljno shvatile radne zadatke. Mogu reći da je edukacija bila uspešna jer je trajala oko sat vremena, a izlaganje radnih grupa između 5 i 10 minuta. Čak i maloletnom posmatraču nije bilo dosadno.

Koja i kakva su pitanja postavljali učesnici vršnjačke edukacije i kako ste vi na to reagovali?

Pitanja su bila kako sam čuo za simulaciju, da li će se ponovo organizovati, kako mi je bilo na “Simulaciji 2014”, par pitanja o Domu Narodne skupštine R. Srbije i pitanja u toku simulacije o samim zadacima. Na sva pitanja sam u potpunosti odgovorio i insistirao na dodatnim pitanjima ako su potrebna.

Radionica Donosenje odluka u KUB-u - 00

Radionica Donosenje odluka u KUB-u - 23

Radionica Donosenje odluka u KUB-u - 9

Radionica Donosenje odluka u KUB-u - 6

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons