Institute for European Affairs is focusing on negotiations between Serbia and the EU as well as on strengthening the capacity of all sides involved in the process. Given the complexity and long duration of the process, the Institute brings together a large number of professionals and external experts with whom organises trainings, debates and other forms of capacity development. We want to contribute to enhanced understanding of Serbia-EU relations. The Institute provides multi-perspective trainings in order to enable active participation of professionals and citizens in the decision-making processes. The Institute actively advocates for fundamental reforms within the EU integration process and in cooperation with partners working on strengthening Serbia's capacity to face the challenges of the global world through collective action. The overall objective is active membership of Serbia in Euro-Atlantic framework for the benefit of all citizens.

Peer to Peer Education – Ksenija Micić

vrsnjackaedukacija1.jpg

Šta je bila tema vršnjačke edukacije i na koji način je organizovana?
Tema vršnjačke edukacije bio je seminar u celosti.Govorilo se o svakom predavanju ponaosob,o svim institucijama koje smo posetili.Najviše reči je bilo o Narodnoj skupštini Republike Srbije.Učesnici edukacije imali su priliku da odgovore na pitanja:da li su učestvovali na nekom seminaru,i kakvi su im utisci;koliki je cenzus koji politička stranka mora da pređe da bi imala svoje mesto u Narodnoj skupšitini;da li su imali priliku da rade sa osoba koje su drugačije od njih (manjine);da li su sarađivali sa Kancelarijama za mlade i kakve utiske nose;šta čini izbornu,kontrolnu i predtavničku funkciju Narodne skupštine;koliko poslanika ima u Narodnoj skupštini;da li bi voleli da učestvuju na nekom sličnom seminaru…Edukacija je organizovana u gimnaziji u Vladičinom Hanu,u sklopu odeljenja u koje idem.Učesnicima je najpre podeljen štampani materijal na kome su mogli da pročitaju tekstove o svim institucijama i predavanjima i da vide slike sa seminara.Imali su priliku da od mene čuju sve informacije i sva znanja koja sam ponela sa seminara.Bili su u mogućnosti da odgovaraju na pitanja,opisuju neke situacije u kojima su bili,kao i da postave pitanja koja ih zanimaju.Na kraju,učesnici su popunili anonimne ankete.
Opišite kako su reagovali učesnici vršnjačke edukacije na vaše izlaganje i kakav je uticaj ono imalo na učesnike.
Svi učesnici su,još pre početka edukacije,bili veoma zainteresovani za istu.Pažljivo su slušali i učestovali u predavanju.Posebno ih je zaintrigirao deo o Centru za promociju nauke zbog toga što sam se potrudila da im opišem gotovo sve sprave i izume koje sam tamo videla.
Koja i kakva su pitanja postavljali učesnici vršnjačke edukacije i kako ste vi na to reagovali?
Učesnike je zanimalo kako sam se prijavila za seminar, i moje lično viđenje istog,i kakav je uticaj imao na mene.Želeli su da znaju i na koji sam način predstavila svoj grad na interkulturalnoj večeri.Ja sam se potrudila da im dam što bolji i jasniji odgovor.
Šta je bila tema vršnjačke edukacije i na koji način je organizovana?
Tema vršnjačke edukacije bio je seminar u celosti.Govorilo se o svakom predavanju ponaosob,o svim institucijama koje smo posetili.Najviše reči je bilo o Narodnoj skupštini Republike Srbije.Učesnici edukacije imali su priliku da odgovore na pitanja:da li su učestvovali na nekom seminaru,i kakvi su im utisci;koliki je cenzus koji politička stranka mora da pređe da bi imala svoje mesto u Narodnoj skupšitini;da li su imali priliku da rade sa osoba koje su drugačije od njih (manjine);da li su sarađivali sa Kancelarijama za mlade i kakve utiske nose;šta čini izbornu,kontrolnu i predtavničku funkciju Narodne skupštine;koliko poslanika ima u Narodnoj skupštini;da li bi voleli da učestvuju na nekom sličnom seminaru…Edukacija je organizovana u skupštinskoj sali Opštine Surdulica što je učesnicima približilo deo atmosfere sa sednica lokalnog,a ujedno i republičkog parlamenta.Učesnicima je najpre podeljen štampani materijal na kome su mogli da pročitaju tekstove o svim institucijama i predavanjima i da vide slike sa seminara.Imali su priliku da od mene čuju sve informacije i sva znanja koja sam ponela sa seminara.Bili su u mogućnosti da odgovaraju na pitanja,opisuju neke situacije u kojima su bili,kao i da postave pitanja koja ih zanimaju.Na kraju,učesnici su popunili anonimne ankete
Opišite kako su reagovali učesnici vršnjačke edukacije na vaše izlaganje i kakav je uticaj ono imalo na učesnike.
Svi prisutni su pažljivo slušali moje izlaganje i pratili prezentaciju na video bimu.Posebno su se zainteresovali za način donošenja zakona i podnošenja amandmana. Poseban utisak na učesnike je ostavila sama sala u kojoj je održana edukacija.
Koja i kakva su pitanja postavljali učesnici vršnjačke edukacije i kako ste vi na to reagovali?
Učesnike je interesovalo moje mišljenje o zastupljenosti žena i muškaraca u Narodnoj skupštini.Pitali su i da li bi,po mom mišljenju,parlament bolje funkcionisao da je u njemu više mladih ljudi Ja sam izrazila svoje mišljenje i rekla da smatram da je jednaka zastupljenost bolja,kao i da bi parlament definitivno bolje funkcionisao sa mnogo više mladih ljudi.

P1060232.jpg
P1060230.jpg
P1060216.jpg
P1060215.jpg
P1060187.jpg
P1060182.jpg
P1060169.jpg

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons