Institute for European Affairs is focusing on negotiations between Serbia and the EU as well as on strengthening the capacity of all sides involved in the process. Given the complexity and long duration of the process, the Institute brings together a large number of professionals and external experts with whom organises trainings, debates and other forms of capacity development. We want to contribute to enhanced understanding of Serbia-EU relations. The Institute provides multi-perspective trainings in order to enable active participation of professionals and citizens in the decision-making processes. The Institute actively advocates for fundamental reforms within the EU integration process and in cooperation with partners working on strengthening Serbia's capacity to face the challenges of the global world through collective action. The overall objective is active membership of Serbia in Euro-Atlantic framework for the benefit of all citizens.

Peer to Peer Education – Sara Banda

10422559_10202297565343744_1670826493188727423_n

Štajebilatemavršnjačkeedukacijeinakojinačinjeorganizovana?
Odabrala sam tri teme sa predavanja. Prva je bila Debata – kultura dijaloga u kojoj sam ispredavala najvažnije tačke držanja jedne debate, nakon čega sam učenike podelila u četiri grupe(kao na predavanju) jedni su bili za i protiv legalizacije marihuane, a drugi za i protiv gej parade. Dosta smo razgovarali i mislim da su učesnici shvatili kako treba održati govor.
Pričala sam o Aktivizmu mladih i o tome šta možemo da uradimo da unapredimo prvenstveno našu školu, a onda i našu opštinu.
Iskoristila sam prezentaciju o Transparentnosti i ravnopravnosti i ideju da svako napiše svoj identitet kako bi učesnici došli do zaključka da svi imamo nešto zajedničko tj. da smo svi ljudi.Uz predavanje sam učenicima pokazala slike sa edukacije, pričala o aktivnostima i danu provedenom u Narodnoj skupštini. Objasnila sam im da cilj nije bio samo da naučimo nešto, već i da steknemo prijatelje, upoznamo delove Srbije i tradiciciju drugih učesnika.

 

Opišitekakosureagovaliučesnicivršnjačkeedukacijenavašeizlaganjeikakav je uticajonoimalonaučesnike.
 

U prilogu sam poslala sliku hamera na kom je većina učesnika napisala kako im se svidelo predavanje. Pošto u našoj školi ima jako malo vršnjačkih edukacija, za njih je ovo bilo nešto novo i po njihovim rečima dosta toga su naučili. Pravilo na predavanju je bilo da kad neko završi svoje izlaganje, ostali prokomentarišu i da ga savetuju kako da unapredi svoje izlaganje, što se učesnicima posebno dopalo.

 

 

 

 

Kojaikakvasupitanjapostavljaliučesnicivršnjačkeedukacijeikakoste vi na to reagovali?
 

Ja sam održala vršnjačku edukaciju tako da svako ima priliku da nešto kaže, i da kažem, kroz praksu nauči nešto o tome. Uglavnom nije bilo pitanja, ali neka su bila u vezi sa debatom.

 

 

10442418_10202297563463697_3784054557475197591_n
10425506_10202297558663577_3485141241431132291_n
10384732_10202297565143739_6925115999180203028_n
10360705_10202297561183640_7326781701768478200_n

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Show Buttons
Hide Buttons