U fokusu rada Instituta za evropske poslove je praćenje pregovora Srbije sa EU i jačanje kapaciteta svih uključenih u procesu. Imajući u vidu složenost i dugotrajnost ovog procesa, Institut okuplja veliki broj stručnih saradnika sa kojima organizuje treninge, debate i druga usavršavanja zato što želimo da svojim radom doprnesemo boljem razumevanju evroatlantskih integracija. Institut radi na organizovanju treninga i pružanju multiperspektivnih informacija kako bismo omogućili aktivno učešće stručne javnosti i građana u procese donošenja odluka. Institut aktivno zagovara i zalaže se za temeljne reforme u okviru pegovaračkog procesa i u saradnji sa partnerima jačamo kapacitete Srbije da se suoči sa izazovima u globalnom svetu kroz zajedničko delovanje, koje za krajnji cilj ima aktivno članstvo Srbije u evroatlantskim okvirima za dobrobit svih građana.

Vršnjačka edukacija – Kristijan Karan

CAM00710

VRŠNJAČKA EDUKACIJA[i]Šta je bilatemavršnjačkeedukacijeinakojinačin je organizovana?
Tema vršnjačke edukacije bila je načini pregovaranja i princip okruglog stola. Uvodno izlaganje je trajalo 20-tak minuta gde sam učesnike upoznao sa Omladinskim Odborom za Obrazovanje i programom ,,Simulacija 2014″. Edukacija je bila namenjena članovima udruženja ,,EKOLOŠKO UDRUŽENJE `PRAVO NA ŽIVOT`“ (čiji sam ujedno i osnivač), pa sam ispričao kako smo pomogli (mi, učesnici simulacije rada parlamenta Republike Srbije – Simulacija 2014) ugruženima od poplava u vidu hrane. Narednih pola sata smo debatovali o načinu na koji mladi u Temerinu mogu da učestvuju u poboljšanju života u Temerinu. Na kraju sam ostavio 10-tak minuta koji su bili namenjeni za pitanja učesnika i grupno fotografisanje

 

Opišitekakosureagovaliučesnicivršnjačkeedukacijenavašeizlaganjeikakav je uticajonoimalonaučesnike.
 

Učesnici su reagovali bolje od mog očekivanja, bili su aktivni i konstruktivno učestovali u debati. Svi učesnici su bili mladi ljudi puni entuzijazma i ideja o boljem životu u Temerinu, iz toga sledi da je debata bila žustra i da su se iz nje izrodile određene ideje koje možemo uraditi već sada. Na učesnike je edukacija mnogo uticala, a to zaključujem iz njihove spremnosti za delovanjem.

 

Kojaikakvasupitanjapostavljaliučesnicivršnjačkeedukacijeikakoste vi na to reagovali?
Glavno pitanje je bilo: ,,Kada ćemo to uraditi?“ i ,,Mogu li ja da učestvujem u tome“, a ja sam im odgovarao da svi mogu učestovati i davao neko okvirno vreme kad možemo nešto uraditi.

[i]
CAM00704
CAM00703
CAM00702

Оставите одговор

Ваша адреса е-поште неће бити објављена. Неопходна поља су означена *

Show Buttons
Hide Buttons